In Alimentatie

Se spune ca pana nu simti pe pielea ta durerea, suferinta si succesul, nu stii cu adevarat ce-nseamna.
La fel se poate spune si despre lucrurile de care ne putem ajuta in obtinerea rezultatelor ☺
Iti impartasesc un mare plus pe care mi l-am adus in viata, plus care a facut diferenta in faptul ca am slabit, imi monitorizez alimentatia si am un stil de viata sanatos.

 

MONITORIZAREA

 

Cum ar fi daca ti-as spune ca doar monitorizand mancarea zi de zi si orele la care mananci, notandu-le, ai sa dublezi sansele in privinta slabitului si a abordarii unui stil de viata sanatos? Expertii in domeniul nutritiei ne fac constienti ca simplu fapt de a tine un jurnal de dieta, ne ajuta sa mancam mai putine calorii si o mancare mai sanatoasa.

 

Initial am inceput sa fac monitorizarea cu ajutorul unui calendar printat (pe care mi l-am confectionat singura in Word sau Excel) unde notam zilnic ceea ce mancam, greutatea pe care o aveam, ora ultimei mese si activitatea fizica din ziua respectiva. Desi nu contorizam numarul caloriilor, simplul fapt ca zilnic aveam ochii in acel calendar, ma facea sa fiu contienta de motivul pentru care am slabit, stagnat sau crescut in greutate (lucru care nu a ajuns sa se intample ☺ )

Ce fac acum diferit, am gasit o aplicatie pe smartphone si nu mai notez pe calendar. Sunt zeci astfel de aplicatii gratuite, este nevoie doar sa testezi pana gasesti una care ti se potriveste. (Diferenta in acest moment o face posibilitatea de a utiliza o aplicatie). Cu alte cuvinte, acum imi monitorizez mancarea si activitatea cu ajutorul telefonului.

 

Cum se intampla asta?

Sistemul functioneaza similar stabilirii obiectivelor – te tine CONCENTRAT, DETERMINAT, CONSTIENT. Daca nu monitorizezi ce mananci, este similar momentului cand ai o suma de bani, cumperi multe lucruri si nu iti mai dai seama pe ce s-au dus banii. Doar ca atunci te intorci si te uiti in bonuri: aici unde te uiti? Am auzit multe persoane din jurul meu spunand: „pai ce fac acum, imi numar fiecare dumicat de mancare, ajung un robot, nu as putea face asa ceva!”

Ei bine, daca vrei rezultate, disciplina este un ingredient indispensabil succesului

Oamenii de succes, in orice domeniu, au o rutina in tot ceea ce vor sa obtina – rutina zilnica si focusare permanenta pe obiectiv – pentru ca asta inseamna a reusi. Care este vestea buna? Poti si tu dobandi o astfel de rutina. Asta va deveni obicei in maximum o luna de zile.Asa cum stim, un obicei se implementeaza in 21 de zile. Odata ce ai facut zi de zi asta, va fi o actiune pe care o vei face in mod automat. Nu ma crezi? Incearca si ai sa imi dai dreptate ☺
Daca ai un smartphone si posibilitatea de a obtine o astfel de aplicatie, si lucrurile sunt pe jumatate rezolvate.

Beneficiile monitorizarii alimentatiei printr-o aplicatie pe telefon:

  • iti calculeaza de cate calorii ai nevoie pentru a slabi;
  • iti calculeaza pe fiecare masa numarul total de kcal si iti arata cate mai poti consuma;
  • iti memoreaza alimentele pe care le-ai consumat, astfel incat sa nu fie nevoie sa le cauti de fiecare data;
  • iti scade numarul caloriilor consumate prin activitate fizica (pentru asta trebuie sa iti instalezi si o aplicatie care iti contorizeaza activitatea fizica);
  • iti arata progresul de la data inregistrarii, pana in prezent.

 

Daca nu ai posibilitatea de a obtine o aplicatie, iti poti face un jurnal zilnic unde notezi:

  • De unde pleci si unde vrei sa ajungi (nr. kg, cm in talie, tip de activitate);
  • Orele la care ai mancat (mai ales ultima masa), cantitatea mancarii, tipul;
  • Ce fel de miscare ai facut in ziua respectiva (ex: am mers pe jos …, am urcat scarile, am alergat, am mers la sala …);
  • Kg pe care le cantaresti;
  • Apa pe care ai baut-o.

Nimeni nu a spus ca este simplu, daca ar fi fost simplu, ar fi facut-o toata lumea. Insa tocmai aici este frumusetea acestei provocari.Pe parcursului unei saptamani, sau chiar dupa 2, vei observa un patern in alimentatia ta. Astfel vei putea sa lucrezi exact pe obiceiurile pe care ai nevoie. Ceea ce vei obtine tu va fi o viata sanatoasa, o incredere si stima de sine crescuta, un exemplu pentru ceilalti si o dovada ca se poate. Si odata ce iti dovedesti ca poti asta, reusitele pe multe alte planuri vor veni cu pasi repezi.

 

Cele mai importante beneficii:

● Esti constient de ceea ce mananci

Capacana mea cea mai mare a fost cu uleiul si oleaginoasele – desi am stil de viata sanatos de cativa ani buni, stiam la nivel teoretic ca atat una, cat si cealalta, au un numar mare de calorii. Insa cand am inceput sa monitorizez kcal si am observat ca o lingura de ulei de masline are aproape 100 kcal, iar 20 buc de caju (20 gr) au tot 100 kcal, am realizat de ce “salata ingrasa” si ce se intampla cu dieta mea cand nu o singura data am mancat o punga intrega de caju ( pe principiul – eu mananc sanatos). Mai mult decat atat, sunt alimente pe care le mancam si nu mai suntem constienti de ele – cativa biscuti sau covrigei au multe calorii goale pe care le putem usor omite daca le-am mancat rapid, intr-o pauza scurta.

 

● Stii sa iti portionezi mancarea:

Odata cu detaliile pe care le inveti despre alimente, caloriile pe care le contin, vei putea fi propriul tau nutritionist.

 

Vei sti care sunt momentele in care esti vulnerabil.

Asa cum am discutat si in articolul despre mancatul emotional, exista anumite momente ale lunii, zile ale saptamanii sau ore, cand este posibil sa exageram cu anumite tipuri de mancare sau cantitati. Identificand-le cu ajutorul unui jurnal, vei sti de acum incolo cand ai nevoie sa vezi altfel lucrurile si sa aplici cele invatate aici ☺

 

 

● Vei identifica usor daca ai surplus sau deficit caloric

Asa cum poti fi interesat sa slabesti, obiectivul poate fi cel de ingrasare. Asadar, poti afla daca motivul pentru care nu iei in greutate, este ca mananci subcaloric, putine proteine sau ai deficit de carbohidrati.

 
Dobandesti un plus de energie:

 

Fiind fata in fata cu dovada schimbarii stilului tau de viata, vei primi acea energie si motivatie de care ai nevoie. Chiar daca vor fi momente in care nu vei manca exact ceea ce trebuie, faptul ca esti agrenat in asta si te monitorizezi, va produce in mintea ta schimbarea de la omul care nu facea nimic in sensul acesta, la omul care isi monitorizeaza stilul de viata si, implicit, sanatatea.
Daca vei ajunge la un nutritionist, sistemul este similar: ti se va cere un jurnal al alimentatiei tale, iar ceea ce iti va recomanda, va fi la fel de organizat – de ce sa nu incepi sa te obisnuiesti deja cu asta daca vrei sa apelezi vreodata, sau sa devii propriul tau monitor?

 

Pe o scara de la 1 la 10 (unde 1 este lipsit total de importanta), cat de important crezi tu ca este acest tip de monitorizare?

Astept parerea ta in mesajul de mai jos.

Recent Posts

Lăsați un comentariu

Start typing and press Enter to search